Bu sayfada da Chevrolet Tahoe zaman ayarından bahsedeceğim.

Bu araçlarla ilgili edindiğim bilgilerden topladığım yazıların tamamı şurada:

Tahoe 96-98 Alacaklar veya Sahipleri İçin Bilgi ve İlk Yapılacaklar

Motor zamanlaması

Motor zamanlamasından kasıt, silindirlerin ateşlemesinin doğru zamanlamayla yapılmasıyla ilgili. Sente ayarı da deniliyormuş anladığım kadarıyla.

Bunun için araçta bir sensör var: “Camshaft Retard Offset” sensörü. Kam mili (eksantrik mili) gecikme ayarı sensörü diye çevirebilirim sanırım. Bundan aldığımız değer -2 ve +2 derece (sıcaklık değil, açı) arasında olmalı.

Bu sensörü Torque Pro ile okuyamadım. DashCommand ise eklentileri satın alınca bu değeri gösterdi. Doğru ölçüm için motor 1000 devirdeyken yapılabiliyor.

Benim aracımda 15 derece civarında idi. Gittiğim ustayla beraber çalışarak bunu düzelttik. Şu anda 1.5 derece. Daha sonra başka şeyler için gittiğimde bunu 0’a çektireceğim.

Düzeltmesi aslında kolay görünüyor. Motoru gaz kelebeğini sıkarak 1000 devirde sabit tutarken, distribütörü çevirerek yapılıyor.

Bunun daha önceki yazıda bahsettiğim çok nadir olan rasgele misfire’ları düzelteceğini düşünüyorum. Ayrıca, verim artışı ve dolayısıyla yakıt tüketim düşüşü de olacağını düşünüyorum. Henüz test edecek kadar yol yapmadım.

Literatür

  • Cylinder misfire: Silindirin ateşlememesi
  • Crankshaft: Krank mili
  • Camshaft: Kam mili, eksantrik mili
  • Ignition coil: Ateşleme bobini, ateşleme sargısı